Zapowied | Program | Regulamin | Lokalizacja Prób | Lista Zgłoszeń | Wyniki | Ankieta | Zdjęcia |
1. Charakterystyka Imprezy.
1.1. Nazwa Imprezy: " Puchar Zimy " jest to Impreza Samochodowa dla kierowców amatorów nie posiadających licencji sportu samochodowego .
1.2. Impreza przeprowadzona zostanie zgodnie z Regulaminem Ramowym Mistrzostw Okręgu Warszawskiego PZM w Pucharze Kierowców Amatorów.
1.3. Impreza upoważnia do zdobycia przez kierowcę punktów do licencji II R. Warunkiem otrzymania potwierdzenia ukończenia rundy KJS jest uzyskanie maksymalnie 125 % czasu przejazdu w porównaniu ze zwycięzcą imprezy w swojej klasie.
1.4. "Puchar Zimy" jest III Rundą Mistrzostw Okręgu Warszawskiego w Pucharze kierowców amatorów.
2. Organizatorzy Imprezy.
2.1. Automobilklub Polski.
2.2. Automobilklub Polski - Sport Biuro Organizacji Imprez Sportu Samochodowego i Turystyki na zlecenie Komisji Sportu AP z dnia 17.01.2001r. AP/30/2001. ul. Pańska 85 , 00 - 834 Warszawa, tel. 652 81 16, tel. /fax. 652 81 23
3. Biuro Imprezy.
3.1. Biuro Imprezy będzie czynne codzienne od 9.00 do 16.00, w siedzibie Organizatora, przy ul. Pańskiej 85, III piętro, pokój 45. tel: 652 81 16, tel/fax: 652 81 23
4. Terminy i zgłoszenia.
4.1. "Puchar Zimy" odbędzie się w dniu 17 marca 2001 r. w okolicach Warszawy i Nowego Dworu Mazowieckiego .
4.2. Zgłoszenia przyjmowane są od dnia 1.03.2001 (czwartek) do dnia 15.03.2001 r ( czwartek ) do godziny 16.00 (organizator zastrzega sobie możliwość nie przyjęcia zgłoszeń w przypadku wcześniejszego wyczerpania limitu wolnych miejsc).
4.3. Zgłoszenia przyjmowane będą tylko po przedstawieniu dowodu wpłaty (gotówką lub przelewem - nr konta: 15001012 - 92500 - 27001- 1- 111, Kredyt Bank S.A., I oddział w Warszawie).
4.4. Odprawa uczestników odbędzie się w dniu 15.03.2001 r. ( czwartek ) o godz. 18.30 w siedzibie organizatora III piętro.
4.5. Badanie Kontrolne odbędzie się w dniu 16.03.2001 (piątek) wg komunikatu.
5. Wysokość wpisowego.
5.1. Ustala się wysokość wpisowego na 120,00 PLN;
5.2. Wpisowe dla członków Automobilklubu Polski wynosi 100,00 PLN.
6. Charakterystyka trasy.
6.1. Długość trasy - ok. 100 km, przewidzianych jest 10 prób sprawnościowych.
6.2. Szczegółowy opis trasy przedstawiony zostanie w Karcie Drogowej i Książce Drogowej.
7. Władze Imprezy.
ZESPOŁOWA KOMISJA SĘDZIOWSKA: (proponowanych):
Przewodniczący - Jacek Pietrusiewicz
Członek - Marek Pawłowski
Członek -
Dyrektor Imprezy - Jan Uchman lic. "O" 543/00
Obliczenia - Paweł Przemyski
Badanie Kontrolne - Janusz Szczęśniak lic. "M." 217/93
8. Załoga:
8.1. Załogę stanowi kierowca i pilot;
8.2. Pilot musi mieć ukończone 16 lat;
8.3. Pilot może posiadać licencję sportową samochodową;
8.4. Pilot nie może prowadzić samochodu podczas trwania imprezy;
8.5. kierowca poniżej 18 lat - zgoda rodziców lub opiekunów.
9.Pojazdy dopuszczone do KJS i podział na klasy:
9.1. Do udziału w KJS dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym lub osobowo - towarowe i towarowo - osobowe, na bazie podwozia samochodu osobowego, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi regulaminowe KJS.
9.2. Samochody dopuszczone do udziału w KJS zostaną podzielone na klasy wg pojemności skokowej silnika:
1 klasa - do 903 ccm
2 klasa - od 903 do 1400 ccm
3 klasa - od 1400 do 1600 ccm
4 klasa - pow. 1600 ccm
9.3. Klasę stanowi minimum 5 samochodów.
9.4. W przypadku zgłoszenia mniej niż 5 samochodów w klasie zostaną one włączone do klasy bezpośrednio wyższej.
9.5. Brak pełnej klasy najwyższej powoduje klasyfikowanie zgłoszonych do niej samochodów wyłącznie w klasyfikacji generalnej.
9.6. Ostateczny podział na klasy określa lista startowa KJS, zatwierdzona przez ZSS (w oparciu o protokół BK - 1) ogłoszona przed startem.
10. Badanie Kontrolne BK-1 i oznakowanie samochodów biorących udział w imprezie:
10.1. Zgłoszone do KJS samochody muszą być przedstawione do BK-1 w miejscu i czasie podanym przez organizatora - komunikat;
10.2. Spónienie na BK-1 powyżej 30 minut powoduje wykluczenie załogi z imprezy;
10.3. Samochód nie spełniający wymogów regulaminu KJS nie zostanie dopuszczony do startu - wykluczenie załogi ;
10.4. Samochód przedstawiony do BK-1 musi być oznakowany numerami startowymi oraz wymaganą reklamą sponsorską zgodnie z rysunkiem dostarczonym przez Organizatora przed BK 1;
10.5. Poza wyposażeniem samochodu wynikającym z Prawa o Ruchu Drogowym warunkiem dopuszczenia do udziału w KJS jest wyposażenie dodatkowe, którego lista wraz ze wzorem karty badania kontrolnego stanowią integralną część niniejszego regulaminu;
10.6. Samochód musi być sprawny technicznie a kierowca obowiązany jest przedstawić wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu i dopuszczające do ruchu po drogach publicznych;
10.7. Samochód musi być czysty zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz posiadać czystą komorę silnika;
10.8. Kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym;
11. Obowiązki załogi:
Przez podpisanie zgłoszenia do udziału w KJS załoga zobowiązuje się do całkowitego podporządkowania się przepisom niniejszego regulaminu oraz poleceniom i instrukcjo wydanym przez władze KJS zarówno poprzez komunikaty jak i inne formy przekazu. Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia z KJS, każda załoga zobowiązana jest do:11.1. obecności na odprawie uczestników i zgłoszenia się do BK-1;
11.2. przejechania trasy KJS z pobraniem wiz na wszystkich punktach PKC i w podanej przez organizatora kolejności punktów i kierunkiem zgodnym z książką drogową;
11.3. kolejnego odbycia wszystkich prób zręcznościowych określonych w trasie KJS;
11.4. odbycia wszystkich prób zręcznościowych w zapiętych pasach bezpieczeństwa i kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi szybami;
11.5. Sportowego zachowania się podczas trwania KJS;
11.6. W przypadku wycofania się załogi z uczestnictwa w trakcie trwania imprezy obowiązuje wypełnienie załączonego do Karty Drogowej formularza, który należy złożyć łącznie z Kartą Drogową u Sędziego na najbliższym PKC lub próbie sprawnościowej. Niezastosowanie się do powyższego spowoduje naliczenie dwukrotnie wyższego wpisowego przy ewentualnym zgłoszeniu do następnej imprezy organizowanej przez Automobilklubu Polski;
11.7. Załoga we własnym zakresie powinna umieścić na przednich bocznych drzwiach samochodu numery startowe.
12. Porządek i bezpieczeństwo w czasie KJS:
Wszyscy uczestnicy KJS obowiązani są bezwzględnie podporządkować się poleceniom służby porządkowej i organizatora;12.1. uczestnicy są normalnymi użytkownikami dróg publicznych RP i muszą przestrzegać obowiązujących na drogach publicznych RP zasad i przepisów . za ich naruszenie odpowiada osobiście kierujący pojazdem;
12.2. W razie uczestniczenia w wypadku drogowym z ofiarami w ludziach, uczestnik kierujący pojazdem obowiązany jest niezwłocznie zatrzymać pojazd, udzielić pomocy poszkodowanym, powiadomić Policję o zdarzeniu oraz pozostać na miejscu wypadku do czasu przybycia funkcjonariuszy Policji.
13. Ubezpieczenie:
wszyscy uczestnicy (kierowca) obowiązani są posiadać obowiązkowe ubezpieczenie od OC i NW.14. Udzielanie pomocy:
uczestnicy zobowiązani są do udzielenia pomocy innym uczestnikom i użytkownikom dróg w razie zauważenia wypadku. Obowiązek udzielenia pomocy ogranicza się do wypadków, w konsekwencji których uczestnicy doznali poważnych obrażeń powodujących zagrożenie życia lub zdrowia ludzkiego.15. Przepisy drogowe:
15.1. uczestników obowiązuje pełne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego obowiązujących na terenie RP, a w szczególności przepisów dotyczących ograniczenia prędkości na terenie zabudowanym.
15.2. Fakt przekroczenia przepisów drogowych stwierdzony przez organa porządkowe
Policji lub Władz imprezy, będzie karane punktami karnymi:
- za pierwsze przekroczenie - kara pieniężna w wysokości 50 zł
- za drugie przekroczenie - kara czasowa , 5 minut karnych
- za trzecie przekroczenie - wykluczenie z KJS
16. Jazda okrężna - SO
16.1. Uczestnicy Imprezy zobowiązani są do przejechania Imprezy zgodnie z książką drogową i wykonania prób sportowych wg kolejności zawartej w Karcie Drogowej. Uczestnicy zobowiązani są do pobrania wiz z każdego punktu w Karcie Drogowej;
16.2. Start do jazdy okrężnej odbywa się wg czasów podanych przez organizatora. Spónienie na Start karane jest tak samo jak spónienie na PKC;
16.3. Zgubienie Karty Drogowej lub dokonywanie w niej zapisów bąd przeróbek spowoduje wykluczenie załogi z Imprezy;
16.4. Dozwolony jest wcześniejszy wjazd na Metę.
17. Próba Sprawnościowa - Próba Slalomowa (SL) i Próba Zwrotności (Sz)
17.1. Próba polega na przejechaniu w jak najkrótszym czasie trasy podanej przez organizatora na rysunku;
17.2. Start z uruchomionym silnikiem, przednim obrysem samochodu przed wyznaczoną linią startu, na znak sędziego;
17.3. Meta polega na zatrzymaniu samochodu tak, aby linia mety wyznaczona słupkami znajdowała się między osiami samochodu, przekroczenie linii mety tylną osią spowoduje doliczenie 5 pkt karnych;
17.4. W wyjątkowych przypadkach uzależnionych charakterem próby dopuszcza się możliwość mety lotnej;
17.5. Oznakowanie miejsca próby określa załącznik - Standardowe Znaki FIA;.
17.6. Cofanie samochodu w celu poprawianie jego ustawianie na Mecie próby będzie traktowane jako , cofanie na Strefie i spowoduje wykluczenie z imprezy;
18. Kary:
18.1. Spónienie na start powyżej 15 minut -wykluczenie
18.2. Za każdą minutę wcześniejszego wjazdu na PKC - 20 pkt.
18.3. Za każda minutę spónienia na PKC - 10 pkt.
W razie wcześniejszego lub póniejszego wjazdu na PKC załoga kontynuuje KJS w nowym czasie. Spónienia nie są odrabiane. 18.4. Dopuszczalny limit spónień:
Na etapie -15 minut
Na całej imprezie -30 minut
18.5. Kary za przekroczenia drogowe jak w pkt. 14
18.6. Za przewrócenie lub przesunięcie słupka podczas próby -5 pkt.
18.7. Za nieprawidłowe pokonanie próby -TARYFA
TARYFA - "T" - jest to150% czasu najlepszego uczestnika w klasie na danej próbie. Powyższe stosuje się również w przypadku uzyskania przez załogę czasu przejazdu próby gorszego niż 150% czasu zwycięzcy próby w klasie.18.8. Zgubienie karty drogowej -wykluczenie
18.9. Nanoszenie własnych poprawek i notatek na kartę drogową -wykluczenie
18.10. Kara za popełnienie FALSTARTU -5 pkt.
FALSTART -jest to zarówno "start lotny" jak i wystartowanie przed sygnałem startera. Falstart istnieje wtedy, gdy uczestnik pozostający pod poleceniami Startera porusza się do przodu lub poruszy się i zatrzyma z określonej pozycji przed podaniem właściwego sygnału startu. W przypadku wykonania falstartu uczestnik zostaje ukarany doliczeniem 5 punktów karnych do czasu osiągniętego z pokonania wyznaczonej próby.INTERPRETACJA METY STOP:
ˇ Kierowca obowiązany jest zatrzymać samochód w taki sposób aby linia mety na próbie znalazła się między osiami samochodu; ˇ Całkowite zatrzymanie samochodu jest to moment tzw. "odbicie nadwozia" samochodu znajdującego się na linii mety - co powoduje zakończenie pomiaru czasu; ˇ Przekroczenie linii mety dwoma osiami spowoduje doliczenie 5 pkt. karnych do czasu całkowitego zatrzymania się samochodu poza linią mety; ˇ Cofanie samochodu w celu poprawienia jego ustawienia na mecie próby będzie traktowane jako "cofanie w strefie" i spowoduje wykluczenie z imprezy;19. Odpowiedzialność Organizatora:
Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas trwania KJS, zarówno w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.20. Dyscyplina podczas trwania imprezy:
ZKS może ukarać załogę za brak dyscypliny sportowej. Za nie sportowe zachowanie lub niezastosowanie się do poleceń ZSS, kierownictwa KJS lub innych osób funkcyjnych -50 pkt. Karnych, a w przypadkach drastycznych - wykluczenie z KJS.21. Klasyfikacja i nagrody:
21.1. klasyfikacja zostaną objęte wszystkie załogi, które uzyskają punktację za wszystkie próby zręcznościowe. Najmniejsza ilość punktów karnych decyduje o zwycięstwie w klasie;
21.2. W razie równej ilości punktów o miejscu zadecydują wyniki w następującej kolejności: SO, suma prób sprawnościowych, Przy dalszej równości wynik zaliczony będzie ex equo;
21.3. Sklasyfikowanie uczestnika w KJS powoduje uzyskanie1/3 uprawnień do licencji rajdowej klasy II R, o ile suma punktów karnych uzyskanych przez danego uczestnika nie przekracza 125% pkt. Karnych najlepszego w danej klasie. Uprawnienia takie otrzymuje wyłącznie kierowca;
21.4. Najlepszym załogom zostaną przyznane nagrody, których lista zostanie ogłoszona przed startem do KJS;
21.5. Klasyfikacją o Puchar Pań zostanie przeprowadzona o ile do startu w KJS zostanie dopuszczone minimum 5 załóg kobiecych (kierowca);
22. Protesty:
22.1. Każdy protest musi być złożony na piśmie na ręce członka ZSS bąd Dyrektora imprezy;
22.2. Do protestu musi być dołączona kaucja w wysokości 100% wpisowego. Kaucja ta zostanie zwrócona w przypadku gdy protest uznany będzie jako słuszny;
22.3. Terminy składania protestów:
ˇ w sprawie wykroczeń regulaminowych- jedna godzina po przybyciu na metę KJS;
ˇ w sprawie kar wyznaczonych przez Sędziów Imprezy - natychmiast po podjęciu decyzji o ukaraniu;
ˇ w sprawie błędów rachunkowych w wynikach prowizorycznych - 30 minut od ich wywieszenia;
22.4. Protesty dotyczące ostatecznej klasyfikacji, protesty zbiorowe, protesty dotyczące zapisów w karcie drogowej nie będą przyjmowane;
22.5. Prawo do złożenia protestu przysługuje wyłącznie uczestnikom, którzy ukończą imprezę.
23. Przepisy końcowe:
23.1. organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydania instrukcji dodatkowych i uzupełniających, jak również do całkowitego odwołania KJS;
23.2. W sprawach, które nie zostały ujęte niniejszym regulaminem obowiązuje:
ˇ Międzynarodowe Kodeks Sportu Samochodowego FIA;
ˇ Kodeks Drogowy;
ˇ Ogólne założenie organizacyjne i regulaminowe dotyczące rozgrywania prób punktowych w imprezach samochodowych;
23.3. Wszelkie odwołania od decyzji ZKS KJS mogą być składane wyłącznie do OKSS PZM przy zachowaniu trybu odwołań zgodnie z Międzynarodowym Kodeksem Sportowym;
Dyrektor imprezy
Zatwierdzono w dniu 8.03.2001r. przez OKSS w Warszawie.