Rajd Monte Calvaria - Zapraszamy


ZapowiedŸ | Program Rajdu | Regulamin | Lokalizacja Prób | Wyniki | Zdjęcia




Regulamin Szczegółowy
II Runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego PZM
w Pucharze Kierowców Amatorów 2001



1. Charakterystyka Imprezy.

1.1. Nazwa Imprezy: " Rajd MONTE CALVARIA " jest to Impreza Samochodowa dla kierowców amatorów nie posiadających żadnych licencji sportu samochodowego .

1.2. Impreza przeprowadzona zostanie zgodnie z Regulaminem Ramowym Mistrzostw Okręgu Warszawskiego PZM w Pucharze Kierowców Amatorów.

1.3. Impreza upoważnia do zdobycia przez kierowcę punktów do licencji II R. Warunkiem otrzymania potwierdzenia ukończenia rundy KJS jest uzyskanie maksymalnie 125 % czasu przejazdu w porównaniu ze zwycięzcą imprezy w swojej klasie.

1.4. "Rajd Monte Calvaria" jest II Rundą Mistrzostw Okręgu Warszawskiego w Pucharze kierowców amatorów.

2. Organizator Imprezy.

2.1. Automobilklub Polski - SPORT Sp. z o.o. Biuro Organizacji Imprez Sportu Samochodowego i Turystyki na zlecenie Komisji Sportu AP z dnia 10.01.2001r. AP/19/2001.
ul. Pańska 85 , 00 - 834 Warszawa, tel. 652 81 16, tel. /fax. 652 81 23

3. Biuro Imprezy.

3.1. Biuro Imprezy do 9.02.2001 będzie czynne codzienne od 9.00 do 16.00, w siedzibie
Organizatora, przy ul. Pańskiej 85, III piętro, pokój 45.
tel: 652 81 23, tel/fax: 652 81 23

3.2. W dniu Imprezy 10.02.2001 (sobota ) biuro będzie czynne od godz. 7.00 do czasu zakończenia imprezy, (lokalizacja: Urząd Miasta i Gminy w Górze Kalwarii, ul. 3-maja 10).

4. Terminy i zgłoszenia.

4.1. " Rajd Monte Calvaria" odbędzie się w dniu 10 Lutego 2001 r. w okolicach Góry Kalwarii .

4.2. Zgłoszenia przyjmowane są od dnia 22.01.2001 (poniedziałek) do dnia 8.02.2001 r ( czwartek ) do godziny 16.00 (organizator zastrzega sobie możliwość nie przyjęcia zgłoszeń w przypadku wcześniejszego wyczerpania limitu wolnych miejsc).

4.3. Zgłoszenia przyjmowane będą tylko po przedstawieniu dowodu wpłaty (gotówką lub przelewem).

4.4. Odprawa uczestników odbędzie się w dniu 8.02.2001 r. ( czwartek ) o godz. 18.30 w siedzibie organizatora III piętro.

4.5. Badanie Kontrolne odbędzie się w dniu 9.02.2001 (piątek) wg komunikatu.

5. Wysokość wpisowego.

5.1. Ustala się wysokość wpisowego na 140,00 PLN;

5.2. Wpisowe dla członków Automobilklubu Polski wynosi 120,00 PLN (pod warunkiem, że kierowca załogi zgłaszającej się jest członkiem Automobilklub Polski).

6. Charakterystyka trasy.

6.1. Długość trasy - ok. 140 km, przewidzianych jest 10 prób sprawnościowych.

6.2. Szczegółowy opis trasy przedstawiony zostanie w Karcie Drogowej i Notatkach Nawigacyjnych.

7. Władze Imprezy.

ZESPÓŁ SĘDZIÓW SPORTOWYCH (proponowanych):

Przewodniczący- Jacek Pietrusiewiczlic. "P" 255/80
Członek- Krzysztof Ruciński lic. "O" 409/95
Członek- Arkadiusz Sąsara lic. "P" 874/96
Dyrektor Imprezy- Jan Uchman lic. "O" 543/00
Obliczenia- Paweł Przemyski
Badanie Kontrolne- Janusz Szczęśniaklic. "M." 217/93

8. Załoga:

8.1. Załogę stanowi kierowca i pilot;

8.2. Pilot musi mieć ukończone 16 lat;

8.3. Pilot może posiadać licencję sportową samochodową;

8.4. Pilot nie może prowadzić samochodu podczas trwania imprezy.

9.Pojazdy dopuszczone do KJS i podział na klasy:

9.1. Do udziału w KJS dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym lub osobowo - towarowe i towarowo - osobowe, na bazie podwozia samochodu osobowego, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi regulaminowe KJS.

9.2. Samochody dopuszczone do udziału w KJS zostaną podzielone na klasy wg pojemności skokowej silnika:

samochody posiadające turbodoładowanie zostaną dopuszczone do startu w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika przez współczynnik 1,7 ( zgodnie z załącznikiem "J" FIA ).

9.3. Klasę stanowi minimum 5 samochodów.

9.4. W przypadku zgłoszenia mniej niż 5 samochodów w klasie zostaną one włączone do klasy bezpośrednio wyższej.

9.5. Brak pełnej klasy najwyższej powoduje klasyfikowanie zgłoszonych do niej samochodów wyłącznie w klasyfikacji generalnej.

9.6. Ostateczny podział na klasy określa lista startowa KJS, zatwierdzona przez ZSS (w oparciu o protokół BK - 1) ogłoszona przed startem.

10. Badanie Kontrolne BK-1 i oznakowanie samochodów biorących udział w imprezie:

10.1. Zgłoszone do KJS samochody muszą być przedstawione do BK-1 w miejscu i czasie podanym przez organizatora - komunikat;

10.2. Z samochodem na BK-1 musza się stawić obaj członkowie załogi bez obecności osób postronnych;

10.3. SpóŸnienie na BK-1 powyżej 30 minut powoduje wykluczenie załogi z imprezy;

10.4. Samochód nie spełniający wymogów regulaminu KJS nie zostanie dopuszczony do startu - wykluczony z KJS;

10.5. Samochód przedstawiony do BK-1 musi być oznakowany numerami startowymi oraz wymaganą reklamą sponsorską zgodnie z rysunkiem dostarczonym przez Organizatora przed BK 1;

10.6. Poza wyposażeniem samochodu wynikającym z Prawa o Ruchu Drogowym warunkiem dopuszczenia do udziału w KJS jest wyposażenie dodatkowe, którego lista wraz ze wzorem karty badania kontrolnego stanowią integralną część niniejszego regulaminu;

10.7. Samochód musi być sprawny technicznie a kierowca obowiązany jest przedstawić wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu i dopuszczające do ruchu po drogach publicznych;

10.8. Samochód musi być czysty zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz posiadać czystą komorę silnika;

10.9. Kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym;

11. Obowiązki załogi:

Przez podpisanie zgłoszenia do udziału w KJS załoga zobowiązuje się do całkowitego podporządkowania się przepisom niniejszego regulaminu oraz poleceniom i instrukcjo wydanym przez władze KJS zarówno poprzez komunikaty jak i inne formy przekazu. Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia z KJS, każda załoga zobowiązana jest do:

11.1. obecności na odprawie uczestników i zgłoszenia się do BK-1;

11.2. przejechania trasy KJS z pobraniem wiz na wszystkich punktach PKC i w podanej przez organizatora kolejności punktów i kierunkiem zgodnym z notatkami nawigacyjnymi;

11.3. kolejnego odbycia wszystkich prób zręcznościowych określonych w trasie KJS;

11.4. odbycia wszystkich prób zręcznościowych w zapiętych pasach bezpieczeństwa i kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi szybami;

11.5. Sportowego zachowania się podczas trwania KJS;

11.6. W przypadku wycofania się załogi z uczestnictwa w trakcie trwania imprezy obowiązuje wypełnienie załączonego do Karty Drogowej formularza, który należy złożyć łącznie z Kartą Drogową u Sędziego na najbliższym PKC lub próbie sprawnościowej. Niezastosowanie się do powyższego spowoduje naliczenie dwukrotnie wyższego wpisowego przy ewentualnym zgłoszeniu do następnej imprezy organizowanej przez Automobilklubu Polski;

11.7. Załoga we własnym zakresie powinna umieścić na przednich bocznych drzwiach samochodu numery startowe.

12. Porządek i bezpieczeństwo w czasie KJS:

Wszyscy uczestnicy KJS obowiązani są bezwzględnie podporządkować się poleceniom służby porządkowej;

12.1. uczestnicy są normalnymi użytkownikami dróg publicznych RP i muszą przestrzegać obowiązujących na drogach publicznych RP zasad i przepisów. Za ich naruszenie odpowiada osobiście kierujący pojazdem;

12.2. W razie uczestniczenia w wypadku drogowym z ofiarami w ludziach, uczestnik kierujący pojazdem obowiązany jest niezwłocznie zatrzymać pojazd, udzielić pomocy poszkodowanym, powiadomić Policję o zdarzeniu oraz pozostać na miejscu wypadku do czasu przybycia funkcjonariuszy Policji.

13. Ubezpieczenie:

wszyscy uczestnicy obowiązani są posiadać obowiązkowe ubezpieczenie od OC i NW.

14. Udzielanie pomocy:

uczestnicy zobowiązani są do udzielenia pomocy innym uczestnikom i użytkownikom dróg w razie zauważenia wypadku. Obowiązek udzielenia pomocy ogranicza się do wypadków, w konsekwencji których uczestnicy doznali poważnych obrażeń powodujących zagrożenie życia lub zdrowia ludzkiego.

15. Przepisy drogowe:

15.1. uczestników obowiązuje pełne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego obowiązujących na terenie RP, a w szczególności przepisów dotyczących ograniczenia prędkości na terenie zabudowanym.

15.2. Fakt przekroczenia przepisów drogowych stwierdzony przez organa porządkowe Policji lub Władz imprezy, będzie karane punktami karnymi:

- za pierwsze przekroczenie - kara pieniężna w wysokości 20 zł
- za drugie przekroczenie - kara czasowa , 5 minut karnych
- za trzecie przekroczenie - wykluczenie z KJS

16. Jazda okrężna - SO

16.1. Uczestnicy Imprezy zobowiązani są do przejechania Imprezy zgodnie z notatkami nawigacyjnymi i wykonania prób sportowych wg kolejności zawartej w Karcie Drogowej. Uczestnicy zobowiązani są do pobrania wiz z każdego punktu w Karcie Drogowej;

16.2. Start do jazdy okrężnej odbywa się wg czasów podanych przez organizatora. SpóŸnienie na Start karane jest tak samo jak spóŸnienie na PKC;

16.3. Zgubienie Karty Drogowej lub dokonywanie w niej zapisów bądŸ przeróbek spowoduje wykluczenie załogi z Imprezy;

16.4. Dozwolony jest wcześniejszy wjazd na Metę.

17. Próba Sprawnościowa - Próba Slalomowa (SL) i Próba Zwrotności (Sz)

17.1. Próba polega na przejechaniu w jak najkrótszym czasie trasy podanej przez organizatora na rysunku;

17.2. Start z uruchomionym silnikiem, przednim obrysem samochodu przed wyznaczoną linią startu, na znak sędziego;

17.3. Meta polega na zatrzymaniu samochodu tak, aby linia mety wyznaczona słupkami znajdowała się między osiami samochodu, przekroczenie linii mety tylną osią spowoduje doliczenie 5 pkt karnych;

17.4. W wyjątkowych przypadkach uzależnionych charakterem próby dopuszcza się możliwość mety lotnej;

17.5. Oznakowanie miejsca próby określa załącznik - Standardowe Znaki FIA;.

17.6. Cofanie samochodu w celu poprawianie jego ustawianie na Mecie próby będzie traktowane jako , cofanie na Strefie i spowoduje wykluczenie z imprezy;

18. Kary:

18.1. SpóŸnienie na start powyżej 15 minut- wykluczenie
18.2. Za każdą minutę wcześniejszego wjazdu na PKC- 20 pkt.
18.3. Za każda minutę spóŸnienia na PKC- 10 pkt.
W razie wcześniejszego lub póŸniejszego wjazdu na PKC załoga kontynuuje KJS w nowym czasie. SpóŸnienia nie są odrabiane.
18.4. Dopuszczalny limit spóŸnień:
Na etapie- 15 minut
Na całej imprezie- 30 minut
18.5. Kary za przekroczenia drogowe jak w pkt. 14
18.6. Za przewrócenie lub przesunięcie słupka podczas próby- 5 pkt.
18.7. Za nieprawidłowe pokonanie próby- TARYFA
TARYFA - "T" - jest to 150% czasu najlepszego uczestnika w klasie na danej próbie. Powyższe stosuje się również w przypadku uzyskania przez załogę czasu przejazdu próby gorszego niż 150% czasu zwycięzcy próby w klasie.
18.8. Zgubienie karty drogowej- wykluczenie
18.9. Nanoszenie własnych poprawek i notatek na kartę drogową- wykluczenie
18.10. Kara za popełnienie FALSTARTU- 5 pkt.
FALSTART -jest to zarówno "start lotny" jak i wystartowanie przed sygnałem startera. Falstart istnieje wtedy, gdy uczestnik pozostający pod poleceniami Startera porusza się do przodu lub poruszy się i zatrzyma z określonej pozycji przed podaniem właściwego sygnału startu. W przypadku wykonania falstartu uczestnik zostaje ukarany doliczeniem 5 punktów karnych do czasu osiągniętego z pokonania wyznaczonej próby.

INTERPRETACJA METY STOP:

19. Odpowiedzialność Organizator:

Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas trwania KJS, zarówno w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.

20. Dyscyplina podczas trwania imprezy:

ZSS może ukarać załogę za brak dyscypliny sportowej. Za nie sportowe zachowanie lub niezastosowanie się do poleceń ZSS, kierownictwa KJS lub innych osób funkcyjnych -50 pkt. Karnych, a w przypadkach drastycznych - wykluczenie z KJS.

21. Klasyfikacja i nagrody:

21.1. klasyfikacja zostaną objęte wszystkie załogi, które uzyskają punktację za wszystkie próby zręcznościowe. Najmniejsza ilość punktów karnych decyduje o zwycięstwie w klasie;

21.2. W razie równej ilości punktów o miejscu zadecydują wyniki w następującej kolejności: SO, suma prób sprawnościowych, Przy dalszej równości wynik zaliczony będzie ex equo;

21.3. Sklasyfikowanie uczestnika w KJS powoduje uzyskanie1/3 uprawnień do licencji rajdowej klasy II R, o ile suma punktów karnych uzyskanych przez danego uczestnika nie przekracza 125% pkt. Karnych najlepszego w danej klasie. Uprawnienia takie otrzymuje wyłącznie kierowca;

21.4. Najlepszym załogom zostaną przyznane nagrody, których lista zostanie ogłoszona przed startem do KJS;

21.5. Klasyfikacją o Puchar Pań zostanie przeprowadzona o ile do startu w KJS zostanie dopuszczone minimum 5 załóg kobiecych (kierowca);

22. Protesty:

22.1. Każdy protest musi być złożony na piśmie na ręce członka ZSS bądŸ Dyrektora imprezy;

22.2. Do protestu musi być dołączona kaucja w wysokości 100% wpisowego. Kaucja ta zostanie zwrócona w przypadku gdy protest uznany będzie jako słuszny;

22.3. Terminy składania protestów:

22.4. Protesty dotyczące ostatecznej klasyfikacji, protesty zbiorowe, protesty dotyczące zapisów w karcie drogowej nie będą przyjmowane;

22.5. Prawo do złożenia protestu przysługuje wyłącznie uczestnikom, którzy ukończą imprezę.

23. Przepisy końcowe:

23.1. organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydania instrukcji dodatkowych i uzupełniających, jak również do całkowitego odwołania KJS;

23.2. W sprawach, które nie zostały ujęte niniejszym regulaminem obowiązuje:

23.3. Wszelkie odwołania od decyzji ZSS KJS mogą być składane wyłącznie do OKSS PZM przy zachowaniu trybu odwołań zgodnie z Między Narodowym Kodeksem Sportu Samochodowego;

Dyrektor imprezy