:: Aktualności Koła Modelarstwa Kołowego EuroCup w Sonnebergu 2009-08-28 20:32:14 W drugi weekend sierpnia mieliśmy przyjemność po raz czwarty uczestniczyć w największych
europejskich zawodach modeli marki Tamiya. Nasza ekipa w piątkowy poranek wystartowała
w pierwszych biegach eliminacyjnych.
Dla niektórych to był pierwszy kontakt z zawodnikami
jeżdżącymi na tak wysokim poziomie, natomiast pozostałe osoby musiały szybko się przystosować
do nowych zasad. Główne zmiany, to ograniczenia kompletów kół dla wszystkich klas modeli wyścigowych.
Każdy zawodnik w biegach eliminacyjnych mógł używać tylko jednego kompletu kół. Po za tym,
klasy TopStock, M-Chasiss i Gentleman mogły używać tylko dwóch akumulatorów, a silniki elektryczne
były losowane przed każdym biegiem i zaraz po nim zwracane. Początkowo wydawało się że będzie
z tego jedno wielkie zamieszanie, ale tutaj olbrzymie doświadczenie organizatorów pokazało,
że wszystko zostało perfekcyjnie zaplanowane. Kierownikiem zawodów po raz kolejny był dobrze
nam już znany Uwe Rheinard, który także na zawodach modeli Tamiya jest wielkim autorytetem.
Uwe serdecznie zapraszał wszystkich zawodników do brania udziału w kolejnych cyklach ETS’u,
wszystkich zawodników i można powiedzieć, że przy tej okazji oficjalnie potwierdził przyłączenie
klasy Hobby ( dla zawodników startujących modelami Tamiya TT-01) do ProStock i Modified.
Wspomniał także, że w marcu przyszłego roku jedna z rund odbędzie się w Warszawie.
Po pierwszej kolejce eliminacyjnej , w przerwie obiadowej, poprowadzono konkurs na najpiękniejszą
karoserię w każdej z klas. Najciekawsze prace, wybrane przez jury składające się kilku członków
zostało wieczorem uroczyście nagrodzone. Nam najbardziej przypadły do gustu finezyjnie nakładane
kolory aerografem na nadwoziach DTM oraz prace wykonane przez najmłodszych uczestników zawodów,
na bazie modeli DT-02. Tego dnia dla wszystkich klas rozegrano po trzy eliminacje. W sobotę
odbyły się kolejne trzy eliminacje. W przerwie obiadowej pracownicy firmy Dickie-Tamiya
zaprezentowali wybrane produkty marki Tamiya i Carson oraz nadchodzące nowości. Wśród nich
były modele z napędem elektrycznym jak i spalinowym. Drugi dzień zawodów był podsumowaniem
eliminacji, które zostało zrobione zgodnie z przepisami EFRA. Do rankingu liczono dwa najlepsze
wyniki, których liczba okrążeń i czas przejazdu był sumowany. Niedziela – finał zawodów, tutaj
przewidziano po trzy starty dla finalistów „A” i po dwa dla pozostałych. Dla najlepszych liczono
do wyniku końcowego po dwa najlepsze wyniki, zaś pozostałym jeden. Analizując wyniki i porównując
je z zeszłorocznymi wydawało by się, że nie można się doszukać wielkiego postępu, jednak
obserwując zawody z bliska, widać było wyraźnie, że nasi chłopcy jeżdżą coraz lepiej, co
również dali odczuć nam po swoich nastrojach również niemieccy zawodnicy. Z drugiej strony
patrząc w zawodach wzięli udział w tym roku najlepsi kierowcy nie tylko z Niemiec, ale także
z Austrii, Węgier i Szwajcarii, łącznie na zawody przybyło ponad 250 kierowców, co stawia naszych
zawodników na bardzo wysokich pozycjach. Reasumując start naszych kierowców RC można uznać za
bardzo udany.
KMK wraz z OSM pragnie serdecznie podziękować sponsorom: Ogólnopolskiemu Stowarzyszeniu Modelarzy,
Automobilklubowi Polski – w szczególności prezesowi Romualdowi Chałasowi oraz firmie ATA za
umożliwienie wzięcia udziału w tak olbrzymich zawodach rangi Europejskich Mistrzostw Modeli Tamiya.
Wyniki:
Klasa Euro Fighter:
34. Błażej Chłodziński
37. Nino Triandafilidis
Klasa Gentleman:
26. Andrzej Różycki
Klasa Top Stock:
47. Michał Orłowski
56. Paweł Wyszomierski
Klasa Euro GT:
15. Morris Indovino
22. Leszek Pyrka
25. Staś Pyrka
30. Patryk Rybarczyk
40. Maciek Chałas
|
| |